زور کاوه به مهاجمان قدیمی تیم ملی نرسید! + بوئینگ هواپیمایی با بال‌های تاشونده می‌سازد – تیزهوشان و نمونه دولتی

ورزش سه: کاوه رضایی فصل قبل با وجود درخشش در ترکیب استقلال هرگز به تیم ملی دعوت نشد اما در این فصل با عقد قرارداد با شارلوا بلژیک در بیشتر اردوهای این تیم حضور داشت ولی در نهایت کی روش ترجیح داد بازیکنان قدیمی تر را به جام جهانی ببرد تا مهاجم سابق استقلال رویای حضور در جام جهانی را از دست بدهد
ورزش سه: کاوه رضایی فصل قبل با وجود درخشش در ترکیب استقلال هرگز به تیم ملی دعوت نشد اما در این فصل با عقد قرارداد با شارلوا بلژیک در بیشتر اردوهای این تیم حضور داشت ولی در نهایت کی روش ترجیح داد بازیکنان قدیمی تر را به جام جهانی ببرد تا مهاجم سابق استقلال رویای حضور در جام جهانی را از دست بدهد.

در حال حاضر به جز وحید امیری که در پرسپولیس بازی می کند، سردار آزمون از روبین کازان، رضا قوچان نژاد از هرینفین، علیرضا جهانبخش از آلکمار، سامان قدوس از اوسترشوند، مهدی طارمی از الغرافه و اشکان دژاگه حضور دارند تا کی روش خط آتش خود را از بین بازیکنان شاغل در لیگ های خارج از کشور انتخاب کند.

با این شرایط کی روش نام 7 بازیکن را در لیست مهاجمان تیم ملی قرارداد که از بین آنها تنها وحید امیری است که در لیگ ایران بازی می کند و سایر بازیکنان در خارج از ایران شاغل هستند.

——————-

خبرگزاری مهر: مسافران هواپیماهای ۷۷۷ بوئینگ احتمالا به راحتی می توانند بدون آنکه مسافتی طولانی را با اتوبوس طی کنند، نزدیک دروازه های ورودی فرودگاه از هواپیما پیاده شوند
اما این شرکت تاییدیه سازمان هوایی فدرال برای استفاده از بال هایی را دریافت کرده که لبه آن تا می شود. به این ترتیب هواپیما می تواند در دروازه های فرودگاهی که به اندازه مدل بویینگ ۷۷۷باشد، توقف کند.

بوئینگ هواپیمایی با بال‌های تاشونده می‌سازد

ناسا نیز مشغول آزمایش بال هایی با لبه تاشونده است که میانه پرواز تغییر می کنند و برای پروازهای مافوق صوت کارآمد هستند.

پس از فرود بویینگ 777X ،لبه های بال به سمت بالا می چرخند.

خبرگزاری مهر: مسافران هواپیماهای ۷۷۷ بوئینگ احتمالا به راحتی می توانند بدون آنکه مسافتی طولانی را با اتوبوس طی کنند، نزدیک دروازه های ورودی فرودگاه از هواپیما پیاده شوند.

درهر حال بال های جدید از کامپوزیت فیبرکربنی ساخته می شوند که قدرتمندتر و سبک تر از بال های فلزی معمول است. به این ترتیب می توان عرض بال را از ۲۳ به ۲۳۵ فوت رساند و در نتیجه پرواز کارآمدتر خواهد بود. از سوی دیگر این عریض ترین بال هایی است که بویینگ در یک هواپیما به کاربرده است.

در همین راستا بلومبرگ نیز در گزارشی اشاره می کند این هواپیما تنها مدل تجاری است که چنین ویژگی دارد. البته برخی هواپیماهای کوچکتر مانند نمونه های نظامی چنین ویژگی دارند.

این درحالی است که بال های این هواپیما بزرگتر است و به همین دلیل راهبری هواپیما در ترمینال ها سخت تر خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *